Университетът реализира редица цели, насочени към изпреварваща подготовка на специалистите, в съответствие със съвременното ниво на знанията, реалната практика и динамиката на пазара на труда.
Цели
1. ВИСОКО КАЧЕСТВО НА УЧЕБНАТА ДЕЙНОСТ ЗА ПОДГОТОВКА НА КВАЛИФИЦИРАНИ СПЕЦИАЛИСТИ, ЗА ИЗДИГАНЕ ПРЕСТИЖА И КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТТА НА СПЕЦИАЛНОСТИТЕ В ТРАКИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ.
Основни задачи:
- Хармонизиране на учебните планове и програми със стандартите, регламентите и тенденциите за развитие на европейската образователна система.
- Повишаване на качеството и компетентността в процеса на преподаване, въвеждане на иновационни методи в обучението.
- Актуализиране на наличните и въвеждане на нови, пазарно ориентирани специалности и програми за бакалаври, магистри и докторанти, както и следдипломна квалификация през цялата професионална кариера.
- Непрекъснат диалог с бизнеса, потребителите на кадри, правителствени и неправителствени организации, имащи отношение към модернизирането на висшето образование.
- Широко популяризиране на специалностите и основните дейности на ТрУ за привличане на повече чуждестранни и български студенти.
- Въвеждане на нови форми на кандидатстудентски прием за оптимизиране на достъпа до образователните услуги на ТрУ.
- Стимулиране на студентската и преподавателска мобилност по ECTS.
- Диверсификация и конкурентност на образователните услуги, в т.ч. e-learning, интегрирано обучение на английски език, дистанционно обучение, засилено чуждоезиково обучение и др.
- Финализиране на процедури по Европейска акредитация за специалности, изучавани в Тракийския университет.
- Внедряване на Система за управление на качеството, сертифицирана по ISO 9001:2008, съчетана с прецизен вътрешен и следакредитационен контрол и одит.
- Изграждане на единна електронна информационна система за достъп на студентите до цялата информация за структурата, съдържанието, процедурите и етапите на обучението им.
- По-добро организиране и финансово обезпечаване на издаването и разпространението на учебна и специализирана литература.
- Поставяне на студентите в центъра на учебния процес, стимулиране на творческата им дейност и активността им в търсенето на знание за професионално формиране и саморазвитие.
2. ТВОРЧЕСКИ ОРИЕНТИРАНА НАУЧНОИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА ДЕЙНОСТ С ПРИЛОЖНА ЗНАЧИМОСТ НА НАУЧНИТЕ ПРОДУКТИ.
Основни задачи:
- Усъвършенстване на системата за разработване и участие на преподавателите и студентите в научни проекти, провеждане на научни форуми от общоуниверситетски, национален и международен мащаб.
- Устойчиво парньорство с български университети, научноизследователски институти, бизнеса, правителствени и неправителствени организации в съвместни проекти по приоритетни области на българската наука и практика.
- Екипност и интердисциплинарен подход в научните разработки.
- Разширяване на студентското участие в научноизследователската дейност.
- Създаване на по-добри условия за професионално развитие и научна кариера на младите преподаватели.
- Баланс между фундаментални и научноприложни изследвания, активна експериментална, внедрителска и популяризационна дейност.
- Обновяване на оборудването, апаратурата и материалната база за научноизследователска дейност.
- Акредитация и/или сертификация на научноизследователските и диагностични лаборатории и центрове.
- Подобряване на организацията и финансирането на издателската дейност в ТрУ.
- Създаване на нови регионални, национални и международни центрове за образователно-научна и приложно-практическа дейност, като спомагателни звена към структурните единици на ТрУ (консултантски, експертни, диагностични, лечебно-профилактични, издателски, информационни и др.).
3. МЕЖДУНАРОДНО СЪТРУДНИЧЕСТВО, БАЗИРАНО НА ОБЩНОСТ ОТ ИНТЕРЕСИ, НАСОЧЕНО КЪМ ПО-ГОЛЯМО МЕЖДУНАРОДНО ПРИЗНАНИЕ НА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ УСЛУГИ И НАУЧНИТЕ ПРОДУКТИ.
Основни задачи:
- Засилено международно сътрудничество при разработване на съвместни проекти и сключване на договори по програмите Еразъм, Коменски, Учене през целия живот, 7 рамкова програма и др.
- Стимулиране на контактите на преподавателите на факултетно и катедрено ниво с чуждестранни университети.
- Създаване на съвместни образователни програми с други чуждестранни висши заведения в чужди страни
- Продължаване и разширяване започналата практика за създаване на международни центрове на територията на Университета за обучение на кадри и провеждане на научно-приложни семинари по актуални проблеми на науката и практиката.
- Сключване на договори за обмен на студенти и преподаватели с чуждестранни партньорски институции.
4. ПОДОБРЕНА СТРУКТУРА И АДМИНИСТРАТИВНО УПРАВЛЕНИЕ НА УНИВЕРСИТЕТА ПРИ ЗАПАЗВАНЕ НА ДЕЛЕГИРАНИТЕ ПРАВА НА СТРУКТУРНИТЕ ЗВЕНА, ЗА ДА СЕ СТИМУЛИРА РАЗВИТИЕТО ИМ, ДА СЕ ПОВИШИ РЕЙТИНГА И КОНКУРЕНТНОСПОСОБНОСТТА ИМ.
Основни задачи:
- Ежегодна оценка на състоянието и тенденциите във функционирането и развитието на ТрУ в променящите се условия и реалности.
- Високо ниво на академична етика, свобода и социално единство, подобряване на вертикалните и хоризонтални комуникации между различните нива на управление и структурни звена на Университета, както и с контрагенти и партньори от външната среда.
- Използване на различни форми на реклама за информиране на широката общественост за дейностите в Тракийския университет, с цел популяризирането им в страната и чужбина.
- Административно обслужване на студенти, преподаватели и служители на Тракийски университет по европейски стандарти.
- Оптимизиране на дейността на Кариерния център.
- Предприемане на действия за създаване на Балканска асоциация на Тракийските университети.
5. ЦЕЛЕНАСОЧЕНА КАДРОВА ПОЛИТИКА ЗА РАСТЕЖ И РАЗВИТИЕ НА АКАДЕМИЧНИЯ СЪСТАВ НА ТРУ.
Основни задачи:
- Периодична оценка и анализ на състоянието на академичния състав на основните звена.
- Максимално обезпечаване на научни направления и специалности с хабилитирани преподаватели на основен трудов договор в ТрУ.
- Мотивиране на най-добрите студенти за участие в конкурси за докторантури и преподаватели.
- Привличане на гост-лектори сред изявени в науката и практиката преподаватели и специалисти.
- Усъвършенстване на системата за атестация на кадрите.
- Разширяване на студентското самоуправление и активно включване на студентите в работата на всички органи за управление в ТрУ.
6. КАЧЕСТВЕНО ОБНОВЯВАНЕ И ЕФЕКТИВНО ИЗПОЛЗВАНЕ НА МАТЕРИАЛНАТА БАЗА.
Основни задачи:
- Ремонт, поддръжка и максимална използваемост на материалната база и техническите средства, необходими за учебната и експериментална дейност, както и подобряване на интериора и екстериора на университетската среда.
- Изграждане и доизграждане на приоритетни обекти: централната университетска библиотека, учебни корпуси №12 и №13, общежитие, учебно-експериментални, клинични, спортни и почивни бази, музеи.
- Газификация на Студентското градче и други основни звена извън Студентски град.
СТРАТЕГИЧЕСКИ НАСОКИ ЗА ДЕЙНОСТТА НА ТРАКИЙСКИ УНИВЕРСИТЕТ
- Периодична задълбочена оценка на силните и слабите страни, на възможностите и опасностите, свързани с дейността и развитието на Тракийския университет при новите условия и реалности.
- Осигуряване на стабилност и устойчивост на резултатите от конкретните дейности в Университета и неговите основни звена.
- Постигане на успешни институционални и програмни акредитации на направленията в ТрУ.
- Укрепване на наличните основни академични звена и административни структури и превръщането им в активни и устойчиво функциониращи системи.
- Поставяне на студентите в центъра на учебния процес, стимулиране на творческата им дейност и активността им в търсенето на знание за професионално формиране и саморазвитие.
- Въвеждане на иновации в учебната, научно-изследователската и административната дейност с оглед повишаване ефективността от работата на всеки член от академичния състав на ТрУ.
- Продължаване на усилията за създаване на условия за повишаване на академичността, толерантността и свободата в работата и в отношенията на служителите от отделните академични нива, както и с потребителите на кадри и научни продукти.
- Въвеждане на нови подходи и критерии при планирането, осъществяването, стимулирането и отчитането на научно-изследователската дейност.
- Баланс между фундаментални и научноприложни изследвания, активна експериментална, внедрителска и популяризационна дейност.
- Подобряване на финансово-счетоводното и административно състояние и обслужване.
- Поетапно изграждане на съвременна материална база и оборудване с подходяща за целите на учебната и научно-изследователска дейност на катедрите апаратура и технически средства чрез максимални използване на националните и европейските фондове.
Мисията, стратегическите насоки, целите и основните задачи присъстват в институционални документи и могат да бъдат актуализирани както при значими промени в основни сфери на социално-икономическия и духовния живот на обществото, така и съобразно интересите и перспективите за развитие на Университета.
Информация за мисията, целите, стратегията и всички аспекти на дейността на Тракийския университет са публично оповестени чрез своевременно издаваните кандидатстудентски справочници, рекламни материали, правилници, публикации и др., за да достигат навреме до заинтересованите в страната и чужбина.