Правила за дистанционно провеждане на кандидатстудентски изпити в Тракийски университет за учебната 2020 /2021 г.

Правила за дистанционно провеждане на кандидатстудентски изпити в Тракийски университет за учебната 2020 /2021 г.

 

1. До дистанционно провеждане на кандидатстудентски изпити се допускат кандидат-студенти, които са подали необходимите документи не по-късно от три дни преди датата на провеждане на съответния изпит,  заплатили са таксата за изпита, дали са съгласие за обработване на личните им данни от Тракийски университет, и са изпълнили техническите условия за участие в дистанционните изпити.

2. Техническите условия за участие в дистанционен изпит са:

  • Компютърна конфигурация, разполагаща със средства за видеоконферентна връзка – камера, говорители и микрофон (или слушалки с микрофон).
  • Операционната система трябва да е Windows 10 или MacOS. Използване на Windows 7 е допустимо, но съществува риск за гладкото протичане на кандидатстудентския изпит. По време на предварителните изпити, при някои кандидати с Windows 7 имаше проблеми със смяната на езика на клавиатурата, а понякога и с блокиране на компютъра след предаване на изпитната работа.
  • Видеоконферентната връзка ще се осъществява с пригоден за целта браузър, като най-подходящ за целта е Chrome.
  • Наличието на непрекъсната интернет връзка, с несменящ се IP-адрес по време на изпита. Някои интернет доставчици сменят IP-адреса на няколко минути, което се възприема от изпитната система като опит за влизане от друг компютър. Кандидатите могат да проверят дали IP-адресът им се сменя като влизат през няколко минути на адерес: https://www.google.com/search?q=show+my+ip+addres
  • Кандидат-студентът трябва да е инсталирал и специализиран софтуер за провеждане на изпита, посочен от Тракийския университет, за който ще бъде изпратен линк преди изпита.

3. Дистанционните кандидатстудентски изпити  се  провеждат под непрекъснато онлайн видеонаблюдение във видеоконферентна връзка  и запис от   упълномощени членове на изпитните комисии (квестори). Тези мерки се взимат с цел осигуряване на информационна сигурност в организацията, провеждането и оценяването  на  кандидатстудентските изпити, в защита на значим обществен интерес –  равнопоставено участие на всички кандидат студенти в организираните от Тракийски университет кандидатстудентски изпити, вярно, обективно и безпристрастно оценяване на техните знание.

Осъществяваните по време на кандидатстудентите изпити  видеонаблюдение, видеоконферентна връзка и запис  се извършват в съответствие Политиката за защита на лични данни на Тракийски университет гр.Стара Загора и действащото законодателство.

4. Тракийският университет създава служебна електронна поща с разширение @trakia-uni.bg за всеки кандидат-студент. Потребителското име и паролата се изпращат на посочен от кандидата личен имейл адрес

5. В така създадената служебна поща кандидат студентът получава указания от Университетската техническа комисия за изискванията и начина на провеждане на изпита.

6. Не по-късно от два дни преди изпита всеки кандидат – студент получава на създадената му служебна електронна поща:

  • Линк към текст на Декларация-съгласие за обработване на лични данни от Тракийски университет
  • Линк за инсталиране на софтуера за провеждане на изпита
  • Инструкции за провеждането на изпита.

    • текстов файл, описващ цялата процедура за провеждане на изпита.
    • видео материал онагледяваш всички етапи по инсталирането на софтуер и провеждането на изпита.

7. Незабавно и не по-късно от един ден преди началото на изпита, кандидат – студентът потвърждава своето участие в него, като дава съгласие, че е запознат с условията за провеждане на изпита, дава съгласие за обработване на личните му данни в съответствие с изпратената му декларация-съгласие и от служебната си поща изпраща до Университетската изпитна комисия на посочен от нея електронен адрес копие на лицевата страна на личната си карта, на която да се виждат  трите му  имена и снимката, като останалата част от документа и лични данни се закриват по посочен на електронната му поща начин. Снимката се използва за идентификация на студента по време на видеоконферентната връзка.

8. Не по-късно от един ден преди изпита кандидатите получават линк и насрочен час за осъществяване на предварителна видеоконферентна връзка за инструктаж и тестване на пригодността на компютърните им конфигурации за участие в изпита.

 

Провеждане на изпита

9. Кандидат-студентите се разделят на групи по няколко човека, като всяка група влиза в отделна видеоконферентна връзка с определен  за групата квестор.

10. При провеждането на изпита кандидат-студентът трябва да е сам в стаята. В стаята не трябва да има други работещи  таблети , лаптопи или компютърни конфигурации. Компютърната конфигурация, с която кандидат- студентът участва в изпита, трябва да е с единствен екран. На бюрото на кандидат-студента освен компютърната конфигурация се допуска единствено наличието на бели листи хартия и химикалки. GSM апаратът, който е с номера посочен от кандидата при регистрацията му, трябва да е в стаята на два метра разстояние от бюрото. В случай, че по време на изпита видеовръзката се прекъсне, квесторите ще се свържат на този номер с кандидатът, с цел установяване на видеовръзка през GSM-a.

11. Не се разрешава използването на софтуер за споделяне на екрана, различен от софтуера на провежданата видеоконферентна връзка. Всеки софтуер с такива възможности трябва да бъде предварително деинсталиран от компютъра на участника. Универстетската изпитна ситема ще засече наличието на такъв софтуер и ще блокира входа на участника в изпита.

12. Тридесет минути преди обявения за начало на изпита час, на служебната поща на всеки кандидат-студент се изпраща линк, чрез който той се включва във  видеоконферентна връзка със своя квестор.

13. След осъществяването на видеоконферентната връзка, участникът в изпита държи включени камерата, микрофона и говорителите на компютъра си.

14. Квесторът извършва идентифициране на кандидат-студента въз основа на изпратените данни от личната му карта. В случай че има разминаване на лицето провеждащо изпита с лицето от личната карта, участникът не се допуска до изпита. Техническата комисия проверява самоличността на кандидат-студента чрез преглеждане на видеозаписите от изпита като  при установено несъответствие взима  решение за анулиране на изпита.

15. По искане на квестора всеки кандидат-студент споделя екрана на компютъра си, и изпълнява указанията на квестора за демонстриране на компютърната му конфигурация и отсъствието на пречки за дистанционното провеждане на изпита – включени допълнителни екрани или мултимедийни прожектори, присъствие на външни лица, наличие на помощни материали и пособия и др.

16. Всеки, който не е изпълнил изцяло условията, посочени в т. 10 до т. 15 не се допуска до изпита, и/или се отстранява, и/или изпитът се анулира.

17. Тегленето на темата (варианта) за провеждане на изпита се осъществява от Техническата комисия пред участниците в една или повече от видеоконферентните връзки.

18. След  определянето на темата (варианта) всеки от участниците в изпита получава на електронната си поща файл, чрез който може да  влезе в университетската система за провеждане на изпита. В случай, че някой от участниците не получи файла той се обажда на квестора, който  му съдейства за повторното изпращане на файла. При стартирането на файла се отваря уеб-страницата на университетската система за провеждане на изпита. Входът в изпита е с потребителско име и парола, които са същите като тези, изпратени на електронната поща на участника в изпита.

19. При провеждане на изпита камерата, микрофонът и говорителите на участника трябва да бъдат постоянно включени. Тракийският университет не носи отговорност за изправността на техниката, с която кандидатът участва в изпитa.

20. След  началото на изпита кандидат-студентът няма право да напуска стаята, в която провежда своя изпит, освен при неотложна необходимост с предварително съгласие на квестора си. При нарушаване на това правило, изпитът се анулира.

21. Провеждането на изпита и IP адресът на компютъра на кандидат-студента се записват.

22. При регистриране на нарушения в някое от посочените условия и правила, изпитът на участника се анулира.

23. Изпитната работа се предава с натискане на съответния бутон след последния въпрос.

24. Отговорите на изцяло затворените въпроси се провереряват автоматично от изпитната система.

25. Кандидатстудентските работи от изпити с отворени въпроси се разпечатват на хартия и се засекретяват от техническата комисия с цел запазване на анонимността, след което се предават на Комисиите за проверка и оценяване.

26. При констатирано нарушение на правилата за дистанционно провеждане на кандидатстудентите изпити, квесторите съставят мотивиран писмен протокол, към който прилагат записа на осъществената с кандидат – студента видеовръзка. Протоколът се предава на Централната изпитна комисия за приемане на решение за признаване или анулиране на изпита.

27. Записите на извършеното по време на предварителния изпит видеонаблюдение и видеоконферентна връзка се предават на Председателя на Централната изпитна комисия за съхранение и същите се унищожават след изтичане на срока за подаване на жалби против резултатите от проведения изпит.

 

Правилата са приети на Академичен съвет на Тракийски университет на 30 март 2020 г.

 

 

Comments are closed